عصر زنان، محفلی برای اندیشه و گفتگو پیرامون مسائل زنان

تحلیل خبر

10:38
1403-01-17
calendar

مشت کوبنده و استخوان خردکننده‌ی انتقام، از صهیونیست فعال شده است

تحلیل اختصاصی پایگاه عصر زنان

«به گزارش خبرگزاری العالم، نظامیان متجاوز رژیم صهیونیستی با تصرف چندباره بیمارستان شفا، دست به جنایت جدیدی زدند. آنان به زنان حاضر در این بیمارستان مقابل چشم خانواده هایشان تجاوز جنسی کرده و سپس زنان را اعدام کردند.»

خبر فوری منتشر شده از خبرگزاری العالم دل هر انسان سالم النفسی را چنگ میگیرد و غیریتش را به جوش می‌آورد. تجاوز دسته جمعی به نوامیس مسلمین در بیمارستان در اوج مظلومیت، مقابل چشمان خانواده هایشان و قتل عام آنان،  از جنایت جنگی فراتر رفته است. این حادثه‌ی عظما غیرت اسلام و امت اسلامی را نشانه رفته است. در اسلام و در میان امت اسلامی حفظ حریم خصوصی و شخصی زنان به قدری مهم است که عامل «حجاب» زن و «حفظ چشمان» مرد از نگاه‌های خیره و مسموم به زن از موارد تاکید شده مهمی در کلام الله مجید است. این موکدات وارده در اسلام در نسبت حفظ حریم خصوصی و شخصی زن مستقیما از غیرت الهی می‌جوشد و این غیرت الهی ذره‌ای شوخی و تعارف با متجاوزان و درندگان پرده‌ی عفت زنان را ندارد. بر این اساس است که از احکام قطعی مردان متجاوز به زنان در شریعت اسلام «قصاص مرد متجاوز» است و این حکم جدای از الزام مرد متجاوز به پرداخت مجازات مالی این امر است. قصاص مرد متجاوز حتی با بخشش زن یا خانواده زن مورد تجاوز واقع شده هم کان لم یکن نمی‌شود و این حکم را آیت الله جوادی آملی حق خداوند متعال عنوان کرده است. حقی که خداوند اجرایش را به کسی حتی به خود زن واگذار نکرده است. علت وجوب حکم قصاص مرد و مردان متجاوز را آیت الله جوادی آملی در کتاب زن در آینه جلال و جمال الهی به دلیل مقدس گون بودن زن چه روح او و چه بدن مادی او عنوان کرده‌اند و این دو (یعنی روح و جسم زن) را مال خداوند و از برای خداوند دانسته‌اند.

گویی تجاوز به زن و دریدن پرده‌های عفت زن دریدن پرده‌های غیرت الهی است و اینجا دست انتقام الهی از مردان متجاوز به سخت ترین صورت متجاوز را در دنیا و عقبی مورد انتقام و مجازات خود قرار می‌دهد. رژیم خونخوار صهیونیستی نه تنها غیرت امت اسلامی را که غیرت الهی را مورد پرده دری و آزمایش قرار داده است. لازم است تا امت اسلامی یکپارچه خود را موظف به اجرای حکم بلاتغییر الهی در نسبت با متجاوزان پرده‌های عفت زنان مسلمان و مظلوم فلسطینی بدانند و دست انتقام الهی بر گردن اسرائیل جنایتکار باشند. لازم است تا سران منفعل عرب، کمی غیرت عربی مورد ادعای شأن را به امت اسلامی نشان دهند و مسلمانی‌شان را در مواجهه با این اتفاق نشان دهند. آیا وقت همدلی و اتحاد امت اسلامی در بستن شریان‌ها و گلوگاه‌های حیات اقتصادی رژیم صهیونیستی نرسیده است؟ آیا کماکان جبهه مقاومت اسلامی باید به تنهایی به مقابله با رژیم اشغالگر قدس بپردازد؟! در آخر لازم است این حادثه عظیم و این هتک حرمت آشکار و علنی به نوامیس اسلام و قرآن را به محضر امام عصر (عج) تسلیت عرض کنیم.

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک